I'm Mtixrx

It's me.. Mtixrx

Aku bukanlahh orang yang kaya. Hanya sekadar cukup makan dengan apa yang ada. Aku diduga dengan bercinta. Ya.. Aku tak nafi aku agak lemah dalam bercinta. But, some people don't care about it. (Shit! Itu semua menipu! Everybody's does care about love!) 
Aku start bercinta masa sekolah menengah. Yes, I was so young that time. And bercinta that time punn sekadar main2. IDC about love. Wasting my time. Yup.. Wasting my time. So, I work hard since form 4 to find my own money and at the same time belajar. Sebab orang tak pernah kisah kau ada duit atau tak.. Lagi2 aku.. Haha.. Sometimes I need to escape the class just because of money.. 
So, after habis sekolah, aku kerja di kafe dekat KL. And that time aku tengah bercinta dengan seorang mamat Perak. Aku kenal dia masa aku hujung tingkatan 4. Aku dengan dia dalam satu group chat yang sama. And that time aku suka gila layan Anime. Aku dengan dia bercinta around 1 tahun juga. Tapi aku tinggalkan dia sebab aku aku macam tawar hati time tu. Casue I can't feel love bila jauh dengan dia. Bodohnya lahh aku time tu. Btw, his name is Aliff. 
After that, aku bercinta dengan seorang mamat from Sabah. Nama glamour dia Azroy. Dia ni half Sabah + Filipina. So, dari situ aku belajar sikit2 bahasa sabah and banyaknya mencarut dalam bahasa Filipina.. Hahahahaahhaha.. 
Masa ni lahhh aku kenal member2 aku. Aku start masuk dunia motor which is Scrembler. And that time lahh aku gaduhkan dengan family aku pasal sambung belajar. So, the pressure was there. I need to find my own money to support my bills even a little. Dia punya feel nak belajar jadi lain. And that time ingat nak lepskan lesen. But, I can't. How sad it was.. :( 
Dari situ aku kenal siapa kawan dan lawan. And about 3 bulan lepas pada tu, aku broke up lagi sekali sebab dia tak boleh handle aku. Aku tahu niat dia tak nak bagi aku keluar malam or whatever. But, aku tak boleh dikongkong. I need to spent my time with my dear friends too. Not even him. And he can't accept me treveling with them. Bukan bermalam pun. I spent my trip atas motor.. Atas jalan bro. But, it's okey.. Everything is done with him. 
That time I broken heart teruk sangat and I don't know who I need to tell. I'm feeling so bad that time. And I know I can't tell my friends or family. And I don't know what the hell that I'm doing cause I love him so much. Dan masa tu lahhh aku rasa macam dikhianati orang yang paling aku percaya dan aku anggap dia sebagai abang. I do broken so hard. But. I still remember apa yang dia cakap dekat orang lain pasal aku dan benda ni sangatlah bagi inspirasi dekat aku.. ' Tia ni, tengok je macam budak. Tapi, fikiran dia lagi matang dari abang.'  Abang ni umur dia nak masuk 30-am dahh. Dia ada masalah rumahtangga. Aku just mampu bagi nasihat je dekat dia. (Macam tak boleh blarr kannn bila budak bagi nasihat n pandangan dekat orang dewasa..) 
So, aku call Aliff untuk cerita segala-galanya. Sebab aku tak tau nak buat apa dah. And dia marah sangat dekat aku. Tapi, lama kelamaan dia terima aku baik. Aku dengan dia masih lagi berkawan. Aku bawa diri aku balik ke Kelantan sebab aku tak boleh duduk dengan parents. So, hampir sebulan aku tinggal dekat situ sampai badan aku yang kurus jadi gemuk balik. Sebab kerja aku makan, tido and tengok tv.. What a heaven life. <3
 Dari situ aku dapat kekuatan untuk sambung belajar sebabkan semangat yang Ma, Abah dan pak cik mak cik aku belah sana. I love them so much. But, berat hati tu masih ada sebab aku tak rela kena paksa. After aku try usaha untuk dapatkan balik hati Aliff. Tapi aku tak nampak hasil aku. Jadi aku anggap dia sebagai kawan. 
Aku balik KL dan beberapa hari lepas pada tu, aku jumpa seseorang yang merawat duka aku. Aku sayang dia sangat. And aku cakap dekat Aliff.. "Kalau aku jumpa orang yang boleh terima buruk aku, kau rasa patut ke aku terima dia?". Aliff izinkan dan dia ws bf baru aku tu dan confess perasaan dia. Dia sayang aku dan tak bagitahu aku. :') 
And sekrang putus dengan bf aku. Nama dia Adam. The most and most forever most men that I love so much. And I know he is not rich but I do love him and aku tolong even aku tau aku pun tak mampu. But, who am I untuk paksa seseorang untuk mencintai aku. And I do broken again and I find Aliff to tell everything and he know when I'm feeling bad. 

Ulasan