Hati

Berikan aku sedikit masa. 
Jika benar aku salah. 
Kerana hanya aku yang mampu mengubahnya.
Tapi, siapa diri aku untuk memaksa engkau untuk terus berlalu pergi. 
Mungkin apa yang telah aku korbankan didalam diam itu tidak memberi makna pada dirimu. 
Jika hatimu sudah pun tiada pada diriku. 
Walau telah lama kita bersama,
Itu juga sia-sia. 
Maafkan aku jika tidak memahami dirimu.
Biarkan yang benar itu terkubur dalam diriku. 
Dan biarkan mereka mendengar yang salah. 
Aku masih budak yang terhegeh-hegeh tentang bercinta.
Aku sudah mendapatkanmu. 
Dan dengan tangan ini yang menaip kata putus. 
Tapi, dia tidak cuba mempertahankan
Dia membiarkan aku berjalan.
Hatiku meronta memanggil namamu
Tapi, tiada satu pun yang mampu mendengar.
Kerana aku hanyalah patung.
Tiada percakapan antara kita. 
AKU SAKIT! 
SAKIT! 
Aku sakit mencintaimu
Sakit melepaskanmu 
Diriku Sakit 

                                                    -LIXNX

Ulasan